Nieuws van de WaddenWaddengoud: keurmerk voor producten en diensten uit het Waddengebied

100 Waddenposters actief op waddenpost.nl


WADDEN - De eerste doelstelling van waddenpost.nl is gehaald: in een jaar tijd zijn er 100 actieve waddenposters. Nu op naar de 200 voor de met Waddengoud gecertificeerde nieuws- en informatiesite over het nationale en internationale waddengebied.

Hierdoor komt er een constantere stroom van informatievoorziening en belevingsverhalen op gang. Gevolg hiervan is dat het aantal lezers op waddenpost.nl groeit met de dag. Waddenpost is daarmee een factor die meespeelt in het waddengebied.

Daarom oproep aan iedereen die iets met ons Werelderfgoed heeft: meldt u aan op waddenpost.nl, maak een mooi bericht, plaats een paar sfeervolle foto’s, een bijzonder filmpje of zet dat evenement bij u in de buurt of in uw lievelingswaddengebied op de website en ook u bent een actieve Waddenposter.

Geld verdienen met uw posts
Via het Google AdSense-systeem kan elke waddenposter geld verdienen met de door hun geschreven artikelen. Google plaatst bij elk artikel een passende advertentie. Bij elke klik op deze advertentie verdient de schrijver en Waddenpost geld. Maar daarvoor moeten posters zich wel aanmelden bij Google en moet de site eerst nog een minimaal aantal bezoekers per dag genereren.

Om dit te bereiken is het dus zaak dat er meer actieve Waddenposters bijkomen, want zij maken de site.

Elke geplaatste bericht, foto of filmpje wordt overigens gecheckt door Persbureau Ameland, zodat kwaliteitsberichtgeving voor plaatsing in aanmerking komt.

Waddenpost zeer actief om waddenpost.nl te promoten
Ook achter de schermen doet Waddenpost er alles aan om van de website een succes te maken. Waddenpost loopt op met natuurverenigingen, praat met de organisatie van het Werelderfgoed, overlegt met plaatselijke en regionale overheden en zij zorgt dat er regelmatig aandacht in de media komt. Op de radio, in een krant of in een magazine.

Vertaling in Duits, Deens en Engels
Niet alleen in eigen land, maar ook in het Deense en Duitse waddengebied gaat Waddenpost voet aan de grond zetten. Daarom wordt dit najaar de website vertaald in het Duits, Deens en Engels.

De vertalers zijn op dit moment hard bezig met deze klus. Alleen vertalen is uiteraard niet voldoende. Jeanet de Jong van Waddenpost bezoekt ook regelmatig de Deense en Duitse Wadden om ook daar de aandacht op Waddenpost te vestigen.

Facebook en Twitter
Parallel aan de website groeit ook Facebook en Twitter van Waddenpost fors. Delen via social media betekent dat het olievlekprincipe gaat werken, zodat dit een extra steun in de rug is voor de groei van Waddenpost.

Tip! Om extra aandacht aan eigen en andermans posts te geven, is het de tip om berichten ook te tweeten, Waddenposttweets te retweeten, en op Facebook berichten te delen en leuk te vinden.


Datum: 16 september 2014.

100 Waddenposters actief op waddenpost.nl

Nieuwsbrief ontvangen?

Lees de artikelen via e-mail.
Meld u nu aan!

 
Vergroot deze afbeelding