Nieuws van de WaddenWaddengoud: keurmerk voor producten en diensten uit het Waddengebied

3e prijs voor Waddenpost bij verkiezing ‘Beste Idee voor de Waddenzee’


LEEUWARDEN - Afgelopen zaterdag heeft Jeanet de Jong van Ameland met haar idee ‘Waddenpost - platform van de Wadden’ de derde prijs in de wacht gesleept tijdens de verkiezing 'Beste Idee van de Waddenzee'. 

In totaal deden 39 ideeën mee aan de wedstrijd. Hiervan waren 13 ideeën eerder deze maand genomineerd en mochten zaterdag in De Neushoorn in Leeuwarden een korte pitch houden om mee te dingen naar de hoofdprijs.

Het idee Kompas voor werelderfgoedvisserij van Stichting Geïntegreerde Visserij pakte de eerste prijs. Scholieren Emma Cremers, Denise Hoek en Melissa Visser van het Simon Vestdijk College in Harlingen wonnen de publieksprijs met Filter in de Rijn.

Naast Waddenpost, dat in 2014 Waddengoud kreeg voor haar online platform, behoorde ook het idee van Waddengouddorp Oosterend tot de finalisten. Helaas bleef op de finaledag hun idee Beleef 't met je zintuigen buiten de prijzen.

De Waddenvereniging organiseerde de verkiezing.

 

Waddenpost - platform van de Wadden

Waddenpost, 'laat eens wad van je horen' is het online waddenplatform, dat van onder tot boven het waddengebied ademt. Waddenpost ontsluit artikelen, blogs, gedichten, foto’s en filmpjes van een grote verscheidenheid aan onderwerpen met één grote gemene deler: het waddengebied. De rode draad van het 24 uur per dag en zeven dagen per week toegankelijke platform wordt gevormd door de wetenswaardigheden over de Waddenzee, de Waddeneilanden en de waddengemeenten op het vasteland van Denemarken, Duitsland en Nederland.

Of het nu gaat over de natuur, cultuur of het weer; alle onderwerpen passeren de revue in woord, foto of bewegend beeld.

Iedereen die het wad een warm hart toedraagt kan posten op Waddenpost en daarmee meer ruchtbaarheid aan het geweldige gebied geven en met andere waddenliefhebbers een waddencommunity vormen van Waddenposters. 

Evenementenorganisaties kunnen hun evenement op de agenda plaatsen en over hun festival schrijven en filmpjes plaatsen, huisjesverhuurders kunnen hun accommodatie presenteren en bedrijven die doende zijn in het waddengebied kunnen hun bedrijfsactiviteit profileren op het platform. Kunstenaars plaatsen hun kunstwerk en waddengenieters de foto's van de mooiste zonsondergangen. Sporters geven tips over de fijnste surfplekjes en zo kan iedereen vanuit zijn eigen invalshoek en liefhebberij aandacht geven aan het waddengebied. Er kunnen crowdfundingacties worden aangekondigd en gedichten- of fotowedstrijden met het thema 'Wad'. Van alles komt aan bod op Waddenpost en alle informatie is voor iedereen overal en altijd te raadplegen. 

En het kost niets. De Waddenposters kunnen er zelfs mee verdienen, via de Google-advertenties, maar dan moet de website eerst nog wat meer bezoekers trekken. 

Wad willen wij, waddenliefhebers, nog meer?

Flash is required!

 

Publicatiedatum: 28 juni 2016.

3e prijs voor Waddenpost bij verkiezing ‘Beste Idee voor de Waddenzee’

Nieuwsbrief ontvangen?

Lees de artikelen via e-mail.
Meld u nu aan!

 
Vergroot deze afbeelding