Nieuws van de WaddenWaddengoud: keurmerk voor producten en diensten uit het Waddengebied

Tweetjam trending topic met rol Waddengoud producten


LEEUWARDEN - Op 25 maart heeft Koppert Cress samen met het Friesland College de 7e Tweetjam georganiseerd. Jonge aanstormende Friese koks bereidden samen met ervaren chefs diverse gerechten in de aula van het college. Ze kookten onder andere met Waddenoesters en Waddenkokkels van Veltman Vis en de Kollumer Zoete Erwten van teler Piet Hoekstra.

Alles live te volgen vialive streaming video, Twitter en Facebook om vooral ook de jonge generatie enthousiast te maken voor de gastronomie.

Tweetjam 7
Na een korte introductie zijn de chefs in teams verdeeld. Om samenwerking, inspiratie en het delen van kennis te stimuleren zijn er twee ervaren chefs gekoppeld aan jong Fries talent. Dit leverde schitterende creaties op. De lokale ingrediënten en de Waddenoesters, Waddenkokkels en Kollumer Zoete Erwten gaven de gerechten een Fries Wadden tintje.

"Mooi om te zien wat voor synergie er ontstaat tussen aanstormende en ervaren chefs en de aanwezige leveranciers in een Friese omgeving", aldus Eric Miete, cresscoach van Koppert Cress.

Voor de geïnteresseerden die niet aanwezig konden zijn was er geen nood. Food Reporter deed een live online verslag van het evenement en stelde chefs en sponsoren op de proef. Het evenement werd een succes, met 3200 unieke online kijkers en een groot aantal aanwezige scholieren.

Twitter
In een tijd waarin het aantal twitteraars en tweets per dag nog steeds groeit is het steeds lastiger om trending topic - #tweetjam7 - te zijn op Twitter. De stevige online interactie tussen online volgers en aanwezigen leverde toch een mooie 10e plaats van het laatste uur, een 20e plaats van de laatste 4 uur en een 33e plaats van de laatste 24 uur op.

Tweetjam 7 op Twitter

Facebook & foto's
Tweetjam op Facebook
Facebook Friesland College - foto's
Facebook Koppert Cress - foto's

Andere social media
Tweetjam 7 op Instagram
Tweetjam op Pinterest

Tweetjam concept
De Tweetjam is een nieuwe manier van interactief communiceren met een geïnteresseerd publiek. Het initiatief is in handen van Koppert Cress en wordt ondersteund door steeds wisselende vooraanstaande leveranciers in de gastronomie.

Met de toepassing van de sociale media, zoals Twitter en Facebook en moderne technieken, zoals live streaming (live video via internet), is het mogelijk ook de jongere generatie professionals in de gastronomie te boeien en kan een levendige dialoog worden opgezet.

Leveranciers en sponsors Tweetjam 7
Tweetjam 7 werd mede mogelijk gemaakt door het Friesland College, die de locatie beschikbaar stelde. Deelnemers hadden ruimschoots de beschikking over Waddenvis van Veltman Vis, Kollumer Zoete Erwten van Piet Hoekstra, de groenten van Bud Holland, waterbuffelvlees van Buffalo Farm Twente, Van der Werf Shii-Takes, delicatessen van House of Taste, bijzonder brood van Desem Enzo en Bakkerij Lenes, bijzondere kruiden van Cuimed, cressen en specialiteiten van Koppert Cress, zuivelproducten van Friesland Campina, , Wagyu vlees van Vermaning Horeca, Waldpyk kazen, Weidenaar worst, heerlijke  en iedereen werd tijdens en na afloop voorzien van een goed glas wijn door Martis Wijnen.

Meer informatie: www.tweetjam.nu


Datum: 29 maart 2013.

Tweetjam trending topic met rol Waddengoud producten

Nieuwsbrief ontvangen?

Lees de artikelen via e-mail.
Meld u nu aan!

 
Vergroot deze afbeelding